Gyakran ismételt kérdések

GPRS kapcsolat helyett vezeték nélküli hálózatra kapcsolódva is használhatom az iCsekk alkalmazást?
Mennyire biztonságos?
Mit tegyek, ha elfelejtettem a fizetési jelszavam?
Mit tegyek, ha beolvastam a számlán lévő kódot, de nincs a bankkártyámon elég fedezet a kiegyenlítésére?
Mit tegyek, ha hibaüzenetet kaptam, illetve kommunikációs hiba miatt nem jelentek meg a számla adatai a kód fényképezése után?
Milyen mobiltelefonon használható az iCsekk szolgáltatás?
Minden tranzakcióról kapok visszaigazolást?
A sikeresen fizetett tranzakciók után kapok bármilyen bizonylatot?
Mibe kerül ez nekem?
Milyen kártyával tudok fizetni?
Hogyan tudok fizetni?
Mi történik, ha elveszítem a telefonomat?
Mennyi a befizetés átfutási ideje az alkalmazáson keresztül történő fizetés esetében?
Kérhető-e igazolás a számla befizetéséről?
Kérhető-e fizetési emlékeztető üzenet?
Van-e lehetőség a QR-kód nélküli csekkek kifizetésére?
Mi a teendő, ha a QR-kód beolvasása sikertelen?
A szolgáltatói listában nem szereplő kibocsátók számláit is lehet iCsekk-kel fizetni?

GPRS kapcsolat helyett vezeték nélküli hálózatra kapcsolódva is használhatom az iCsekk alkalmazást?

Igen, az iCsekk alkalmazást nem csak GPRS adatkommunikációval használhatja. Ha van otthonában saját vezeték nélküli hálózat és mobiltelefonja alkalmas a hálózathoz kapcsolódni, akkor így is kiegyenlítheti számláit az iCsekk alkalmazás segítségével.
 oldal tetejére 


Mennyire biztonságos?

A rendszer biztonsági megoldásai a banki rendszerek biztonsági megoldásaival egyenértékűek. A fejlesztések, a működés folyamatai és az üzemeltetés körülményei a legkörültekintőbb, az iparági standardoknak és biztonsági szabványoknak megfelelő technológiai, adatkezelési és info-kommunikációs megoldások segítségével valósultak meg. Az alkalmazás biztonságát a forgalmazó cég garantálja, ezért kérjük telepítéskor nyomja meg a „Folytat” gombot abban az esetben, amennyiben a telefon figyelmeztető üzenetet küld (pl. „Az alkalmazás nem megbízható és ártalmas lehet a telefon számára”) és megerősítést vár a telepítés folytatásához.
 oldal tetejére 


Mit tegyek, ha elfelejtettem a fizetési jelszavam?

Amennyiben elfelejtette Fizetési jelszavát az alábbi lépések szükségesek:
  1. Indítsa el mobiltelefonján az iCsekk alkalmazást
  2. Válassza ki a „Beállítások / Infók > Általános >Elfelejtett fizetési jelszó” menüpontot
  3. Kövesse a képernyőn megjelenő utasításokat
 oldal tetejére 

Mit tegyek, ha beolvastam a számlán lévő kódot, de nincs a bankkártyámon elég fedezet a kiegyenlítésére?

Ebben az esetben egyszerűen tárolja el a számlát. A későbbiekben, amikor rendelkezésre áll a bankkártyájával elérhető bankszámlán a megfelelő fedezet, az alkalmazás „Várakozó számlák” menüpontjából kezdeményezheti a fizetést.
 oldal tetejére 


Mit tegyek, ha hibaüzenetet kaptam, illetve kommunikációs hiba miatt nem jelentek meg a számla adatai a kód fényképezése után?

Próbálja meg a beolvasást még egyszer! Bármikor nyugodtan újra kezdheti a folyamatot az iCsekk alkalmazás elindításával és a számlakód beolvasásával. Ettől a számla csak egyszer fog szerepelni a rendszerben.
 oldal tetejére 


Milyen mobiltelefonon használható az iCsekk szolgáltatás?

Az iCsekk Android és iOS platformon működő telefon használható.
 oldal tetejére 


Minden tranzakcióról kapok visszaigazolást?

Igen, az alkalmazás minden tranzakció eredményéről visszajelzést ad.
 oldal tetejére 


A sikeresen fizetett tranzakciók után kapok bármilyen bizonylatot?

Nem. A tranzakció sikerességéről a telefon képernyőjén kap azonnali visszajelzést, a fizetés igazolására pedig bankszámlakivonata szolgál.
 oldal tetejére 


Mibe kerül ez nekem?

Az iCsekk alkalmazás használata ingyenes, ugyanakkor letöltése és használata adatforgalommal járhat. Abban az esetben, ha az iCsekk alkalmazáson keresztül egyenlíti ki számláját, a tranzakció bankkártyás vásárlásnak minősül. Felhívjuk figyelmét, hogy bankszámlacsomagjának kondíciói érinthetik a bankkártyás fizetések díjait.
 oldal tetejére 


Milyen kártyával tudok fizetni?

Az iCsekk alkalmazásban a tranzakciók lebonyolításához bármilyen, internetes fizetésre alkalmas bankkártya felhasználható.
A bankkártyás fizetés esetén az OTP Bank Nyrt. és a Borgun hf. biztosítja a kártya elfogadás lehetőségét.
 oldal tetejére 


Hogyan tudok fizetni?

A tranzakciók indításához meg kell adnia bankkártyájának adatait. Konkrétan a 16 számjegyű kártyaszámot, a 4 számjegyű lejárati dátumot és a 3 számjegyű ellenőrző kódot. Amennyiben kártyáján nem található CVV/CVC kód, abban az esetben a beviteli mezőt hagyja üresen. A tranzakciók nem telefonszámláját, hanem a bankkártyájához tartozó bankszámláját terhelik. Amennyiben még kényelmesebben és gyorsabban szeretné számláit kiegyenlíteni, úgy az iCsekk alkalmazásban biztonságosan – titkosított formában – el is mentheti adott bankkártyáinak adatait. Ebben az esetben a legközelebbi számlafizetéskor a bankkártya adatok megadása helyett már csak az Ön által korábban rögzített és alias néven elmentett bankkártyát kell kiválasztania.
 oldal tetejére 


Mi történik, ha elveszítem a telefonomat?

Nem kell aggódnia - bankkártya adataihoz senki nem férhet hozzá, mivel azok titkosított formában kerülnek eltárolásra és csak Ön tudja a fizetési jelszavát. Amennyiben további lépéseket szeretne tenni – pl. letiltani az adott telefonszámra az iCsekk alkalmazást – kérjük, keresse bizalommal ügyfélszolgálatunkat, az
info@icsekk.hu e-mail címen.
 oldal tetejére 


Mennyi a befizetés átfutási ideje az alkalmazáson keresztül történő fizetés esetében?

Abban az esetben, ha az alkalmazáson keresztül fizeti be számláját, az átutalás 2 banki munkanapon belül megtörténik a szolgáltató részére, de a befizetett összeg szolgáltató rendszerében történő könyvelése és a befizetés időpontja között szolgáltatónként eltérő átfutási idő lehet.
 oldal tetejére 


Kérhető-e igazolás a számla befizetéséről?

Amennyiben fizetési igazolásra van szüksége, az iCsekk alkalmazásban lehetőség van elektronikus értesítés beállítására. A „Beállítások / Infók > Értesítések > Fizetési visszaigazolás” menüpontban van lehetősége beállítani, hogy a sikeres fizetésekről email értesítést kapjon. A fizetés igazolásaként az email szolgál, általában ezt elfogadják a szolgáltatók, de hivatalosan a bankszámla kivonat az a dokumentum, amely hitelesen tartalmazza a fizetésre vonatkozó információkat, kérjük, hogy szükség esetén ezt a számlavezető bankjánál igényelje.
 oldal tetejére 


Kérhető-e fizetési emlékeztető üzenet?

Amennyiben a QR-kód beolvasása után nem szeretne azonnal fizetni, a számlát el lehet tárolni és így lehetőség van későbbi kifizetésre is, melynek az a módja, hogy a beolvasás után a „Tárol” gombra kattint és nem a „Fizet” gombra. Így később a „Várakozó számlák” menüpontból ki tudja egyenlíteni aktuális számláját. Az iCsekk alkalmazásban lehetőség van arra, hogy a rendszer fizetési emlékeztető üzenetet küldjön beállítástól függően a számla beérkezésekor, vagy két nappal a számla fizetési határideje előtt, amit a „Beállítások/Infók > Értesítések > Értesítés” menüpontban tud megtenni. Amennyiben nem kéri a fizetési emlékeztető üzenetet, abban az esetben a „Nincs emlékeztető” gombot is választhatja.
 oldal tetejére 


Van-e lehetőség a QR-kód nélküli csekkek kifizetésére?

Minden olyan csekk, amelyen előre ki vannak töltve az adatok, kell hogy rendelkezzen QR-kóddal. Azokban az esetekben, amikor a kiállítás időpontjában, gépi kitöltés pillanatában a csekk megszemélyesítője nem rendelkezik minden adattal (befizető, összeg stb.), a csekkeket nem tudjuk elektronikusan feldolgozni, így azok kifizethetőségét nem tervezzük.
 oldal tetejére 


Mi a teendő, ha a QR-kód beolvasása sikertelen?

Abban az esetben, ha nem tudja beolvasni a QR-kódot, kérjük, hogy lépjen vissza a főmenübe és állítsa be, hogy a kamera autofókusz bekapcsolt állapotban legyen, majd így próbálja meg újra beolvasni a kódot. Közben közelítse és távolítsa lassan a készüléket a QR-kódtól úgy, hogy a kód mindvégig a kamera látómezejében a kereten belül látható legyen. Abban az esetben, ha így sem sikerült beolvasni, kérjük, hogy fotózza le a kódot és egy monitorról felnagyítva próbálja meg beolvasni.
 oldal tetejére 


A szolgáltatói listában nem szereplő kibocsátók számláit is lehet iCsekk-kel fizetni?

A szolgáltatói listában csak a Díjnet partnerei és azon szolgáltatók szerepelnek, amelyek számlaképein megtalálható az iCsekk QR-kód. Azon szolgáltatók, melyek csekkjein megjelenik az iCsekk QR-kód, számosságuk miatt nincsenek felsorolva, azonban ezen szolgáltatók számlái mind fizethetők az iCsekk alkalmazással. Más, idegen szolgáltatók által kibocsátott QR-kód segítségével nem olvasható be és nem fizethető tranzakció az alkalmazáson keresztül, de ilyen kód beolvasása során az alkalmazás ezt ismeretlen kódként jelezni fogja.
 oldal tetejére